FRANSA’DA KARDEŞ OKUL PROJESİ

Hedefler

Petite Ecole olarak; Fransızca dil bilgisini kullanmak amacıyla, Fransa’daki bir anaokulu öğrencileri ile okulumuz öğrencilerinin her gün düzenli olarak karşılaşmalarını, diyalog kurmalarını ve interaktif olarak etkileşim içinde olmalarını sağlamaktır.

  • İki ülke kültürünün bir dil etrafında birleşmesi ve karşılıklı kültürlerin tanıtılması, desteklenmesi dil öğrenimi açısından çok önemlidir. Ayrıca bu proje, örnek birey olma adına, okulumuzun diğer projeleri ile de uyumludur.
  • Çocukların, Fransızca doğal telaffuza ve doğru bir dil bilgisine (doğru cümle kuruluşu, doğru ve yerinde kelimelerin seçilmesi ve kullanılması, …) sahip olması açısından çok katkı sağlayacak bir etkinliktir. Unutmamak gerekir ki dil, çok önemli bir iletişim kaynağıdır.
  • Öğrencilerimize Fransa’daki bir okulun (kardeş okul) öğrencileri ile, küçük gruplar halinde, her sabah düzenli olarak buluşmalarına olanak vermek, birbirlerine güven duymalarını ve öğrenirken eğlenmelerini de sağlamak.
  • La Petite Ecole’de bulunan çocukların ve ailelerinin Frankofon olmaları konusunda motive etmek. Fransız bir okulla düzenli ve devamlı iletişim kurmaları konusunda imkan vermek.

Organizasyon ve Uygulama

Bu proje büyük yaş grubu (GS) ve orta yaş grubu (MS) öğrencileri için uygulanacaktır.

Her sabah düzenli olarak, internet yolu ile SKYPE’tan iki sınıfın karşılıklı pedagojik bir düzlemde karşılaşmaları sağlanacaktır. Bir tarafta Fransa’daki okulun öğrencileri, bir tarafta La Petite Ecole öğrencileri karşılıklı olarak, iyi günler dilemeleri, meteoroloji veya günün programı ile ilgili konuşmaları ve küçük sorular sormaları hedeflenmektedir. Bazı konular ile ilgili fikir alışverişinde bulunabilirler. Öğretmenler pedagojik olarak, program hakkında veya diğer konularda (yemek alışkanlıklarımız, bayramlarımız, kültürel etkinliklerimiz) kısa görüşmeler yapabilir veya küçük sunumlar gerçekleştirebilirler.

Her iki taraf karşılıklı resim, video veya kısa mesajlar iletebilirler. Bunlar bahçe faaliyetlerimiz, mutfak etkinliklerimiz, spor aktivitelerimiz olabilir. Sözlü olarak, sınıfta okunmuş bir masalın anlatımı, bir şiiri veya şarkıyı birbirlerine aktarabilirler.